Κυριακή, 20 Νοεμβρίου 2011

δημότης

Τι προσδοκά ο καθένας από ένα Δήμο

Κάθε τέσσερα χρόνια γίνονται εκλογές. Ο κυρίαρχος λαός αποφασίζει κι εκλέγει κάποιον ο οποίος ενσαρκώνει τις ελπίδες του για καλυτέρευση της ζωής του, της δαβίωσής του κλπ.

Μέχρι σήμερα, είναι διαπιστωμένο ότι τελικά αν όχι όλοι, οι περισσότεροι διαψεύδουν τις προσδοκίες του λαού.

Τι πραγματικά όμως θέλει ένας Δημότης? Πόσο δύσκολο είναι να γίνουν αυτά?

Θα προσπαθήσουμε να δώσουμε όσες μπορούμε περισσότερες απαντήσεις, μήπως τυχόν και:
α πετύχουμε να διορθώσουμε κάτι ή
β να δώσουμε το έναυσμα στους υπεύθυνους ώστε να διορθωθεί ή να πραγματοποιηθεί κάτι.
Κοιτώντας στην Ελληνική επικράτεια βλέπουμε να γίνονται πράγματα.
Τι πιστεύουμε ότι χρειάζεται: μεράκι και διάθεση, τα χρήματα βρίσκονται μέσα από τα ευρωπαϊκά και μη, προγράμματα, που ευτυχώς ΄΄τρέχουν΄΄, και μερικοί δήμοι με την άοκνη προσπάθεια των υπαλλήλων τους κυριολεκτικά τα ξεζουμίζουν, τα ξετινάζουν.

1) Πρώτα απ΄ όλα ο δημότης θέλει να αντιμετωπίζεται από τους εργαζόμενους σε ένα Δήμο (από τα ψηλά έως τα χαμηλά), με σεβασμό, αξιοπρέπεια και διάθεση άμεσης εξυπηρέτησης για την επίλυση των προβλημάτων ή την διεκπεραίωση μιας υποθέσεως του.
2) Κάθε Δημότης θέλει να έχει εύκολη πρόσβαση στις υπηρεσίες του Δήμου κι όχι να αλλάζει δύο ή τρεις συγκοινωνίες για να μεταβεί π.χ. στο ΚΕΠ (Ως να βρίσκεται σε μια μεγαλούπολη). Καλύτερη χωροθέτηση και κατανομή των υπηρεσιών, εκμετάλλευση όλων των δημοτικών καταστημάτων των πρώην Δήμων και κοινοτήτων, λαμβάνοντας υπ΄ όψιν τις ανάγκες όλων των πολιτών. Επίσης συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ και αναδιάρθρωση των δρομολογίων για την καλύτερη κι ευκολότερη μετακίνηση των κατοίκων, όχι κατ΄ ανάγκη μόνο στην έδρα.
3) Χώροι πράσινου και πάρκα, χώροι αναψυχής κι αθλοπαιδιών σε κάθε τοπική κοινότητα, σε κάθε ελεύθερο κι ανεκμετάλλευτο χώρο. Οργανωμένες δενδροφυτεύσεις παντού. Από πριν φροντίζουμε, ει δυνατόν από χθές κι αν όχι, τώρα, για να έχουμε αύριο ποιότητα ζωής. Για να μην φτάσουμε στα απαράδεκτα σημεία της τσιμεντοποίησης (αυτής της αρρώστιας των μεγαλουπόλεων). Το πράσινο πρέπει να είναι 70% έναντι του 30% τσιμέντο.
Επέκταση σχεδίων , με τα σχέδια πόλεως να δίνουν έμφαση στο πράσινο και να βάζουν τις παραπάνω προτεραιότητες.
4) Φωτισμός παντού. Το φως είναι πολιτισμός, είναι τρόπος ανάδειξης των περιοχών, είναι κίνηση - είναι ζωή, είναι αποτρεπτικό για κακοποιά στοιχεία και τόσα άλλα. Ιδιαίτερα με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (φωτοβολταικά, ανεμογεννήτριες κ.α) ο δήμος θα μπορεί να παράγει ρεύμα, να έχει έσοδα , δηλαδή να πληρώνεται από την ΔΕΗ για τον φωτισμό και να υπάρχει ανταπόδοση στο Δημότη.
5) Κάθε δήμος που βασίζεται στον αγροτικό – κτηνοτροφικό τομέα χρειάζεται να έχει ένα οργανωμένο - σύγχρονο χώρο ως σφαγείο και οργανωμένους και καθαρούς χώρους διαθέσεως των αγροτικών προϊόντων (λιανικής και χονδρικής) όπου θα μπορεί ο παραγωγός να διαθέτει προς πώληση τα προϊόντα του.
6) Ανάδειξη των σημείων αρχαιολογικής και πολιτιστικής αξίας που βρίσκονται πνιγμένα στο τσιμέντο και την άγνοια. Καταγραφή όλων και άμεση ιεράρχησή τους.
7) Χρησιμοποίηση της διεξόδου προς τη θάλασσα, ως Πύλης ανάπτυξης της περιοχής κι όχι απαξίωσης. Το υγρό στοιχείο είναι συνηφασμένο με τον Έλληνα και την οικονομική του πρόοδο, με ποικίλους τρόπους. Επίσης με την επιδείνωση της οικονομικής κρίσης θα πρέπει ο Δήμος μας να προβεί στην καθαριότητα, καλλωπισμό κι οργάνωση των υπαρχουσών παραλιών (Σαλαώρας – Κορωνησίας) σε συνεργασία με τα σχολεία (ώστε να καλλιεργηθεί στους μαθητές το αίσθημα της προσφοράς στην προστασία του περιβάλλοντος). ΄Έτσι όλοι οι κάτοικοι θα αποκτήσουν την ευκαιρία να ξεφεύγουν τις γκρίζας καθημερινότητας και των προβλημάτων τους, να αναπνέουν ιώδιο και να έχουν την αναζωογονητική με τη θάλασσα επαφή.
8) Διαμόρφωση των υπαρχόντων λιμανιών – αλιευτικών καταφυγίων, ώστε να διευκολύνονται όλοι οι κάτοικοι. Να έχουν τη δυνατότητα, όσοι θέλουν, κι αυτοί είναι πολλοί, να έχουν τη βάρκα τους αραγμένη σε ασφαλές κι οργανωμένο χώρο.
9) Προσέλκυση επενδυτών και βιοτεχνικό πάρκο
10) Οδικές προσβάσεις με ασφαλτωμένους δρόμους παντού. Πως είναι δυνατόν να υπάρχουν εν έτει 2011 χωριά που δεν συνδέονται με ασφαλτόδρομους? Παράδειγμα Βίγλα με Στρογγυλή, Βίγλα με Άγιο Σπυρίδωνα.
11) Μέριμνα για την αύξηση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών με επέκταση της δημοτικής αστυνόμευσης. Η δημοτική αστυνομία παράλληλα με το ΑΤ περιφέρειας να επιτηρεί και τα πιο απομακρυσμένα χωριά, οικίες, καταστήματα, εν γένει περιουσίες. Να γίνει αποτρεπτική και να μειωθούν τα κρούσματα κλοπών (άκουσον άκουσον ακόμα και νερατζιών). Δημοτική Αστυνομία με νέα οργάνωση κι ωράριο, στην υπηρεσία όλων των δημοτών.
12) Ιατρική φροντίδα των ηλικιωμένων και των μοναχικά διαμενόντων συμπολιτών μας, οι οποίοι επιλέγουν να μείνουν στο σπίτι τους είτε γιατί δεν έχουν συγγενείς , είτε δεν θέλουν να φύγουν και να πάνε σε μεγαλουπόλεις στα παιδιά τους.
13) Συχνή παρουσία της δημοτικής αρχής (Δήμαρχος και Αντιδήμαρχοι) σε κάθε γωνιά του Δήμου. Άμεση επαφή με τους δημότες και αφουγκρασμό των απλών καθημερινών προβλημάτων. Ιεράρχηση επίλυσης
(Δεν είναι κακό κι αμαρτία να κεράσουν ένα καφέ τους δημότες σε κάποιο καφενείο και να ακούσουν την γνώμη των δημοτών).Οι δημότες είναι αυτοί που τους εξέλεξαν.
14) Οργάνωση άριστης υπηρεσίας καθαριότητας και συχνή αποκομιδή. Τοποθέτηση κάδων παντού. Σχολεία, Εκκλησίες, Πλατείες, Διασταυρώσεις, Παραλίες, Λιμάνια. Μείωση του όγκου των σκουπιδιών με την ΄΄Ανακύκλωση παντού και πάντα’’ και την ΄΄Οικιακή κομποστοποίηση΄΄ . Το όφελος είναι διπλό: Προστασία περιβάλλοντος, λιγότερη επιβάρυνση της χωματερής και έσοδα από την ανακύκλωση και το ΄΄κομπόστ΄΄. Παράλληλα ίδρυση σταθμού βιοαερίου καθόσον ο νομός Άρτας έχει πτηνοτροφικές κι άλλες μονάδες και τα οργανικά απόβλητα αυτών κρύβουν τεράστια έσοδα για ένα Δήμο σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος από την μη ανεξέλεγκτη εναπόθεση σε αγρούς - ύπαιθρο.
15) Κάθε δημότης θέλει μια πόλη στην οποία να μπορεί να περπατά, να παρατηρεί, να αγοράζει. Μια πόλη με αγορά χωρίς αυτοκίνητα. Κανένα αυτοκίνητο στο κέντρο. Μόνο ΜΜΜ. Ο Δημότης θέλει να αναπνέει οξυγόνο κι όχι τα καυσαέρια των σημειωτόν κινουμένων αυτοκινήτων.
16) Οργάνωση των εισπρακτικών υπηρεσιών του Δήμου ώστε να πληρώνουν άπαντες τις υποχρεώσεις τους (και οι λεγόμενοι ΄΄ξεχασιάρηδες΄΄) . Έτσι θα υπάρχει το αίσθημα του δικαίου σε όλους τους δημότες για τα αναλογούντα τέλη-ύδρευση κλπ.
17) Τέλος, όλοι οι κάτοικοι, επιθυμούν να ερωτώνται για κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα τη ζωή τους με την οργάνωση και διεξαγωγή δημοψηφισμάτων.-

Στα απλά βρίσκεται η ουσία. Ας τα κάνουμε.

Κλέαρχος Ευστρατίου

Πέμπτη, 17 Νοεμβρίου 2011

Πορτοκάλια, Μανταρίνια, Λεμόνια Βίγλας Άρτας

Τα καλύτερα και γευστικότερα εσπεριδοειδή του νομού Άρτας, έχει η Βίγλα Άρτας. Έχει παραγωγή σε βιολογικά και συμβατικά προϊόντα όπως Πορτοκάλια, Μανταρίνια, Λεμόνια.
Επιπλέον παράγει λαχανικά και λαδοελιές

Παραθέτουμε τους παραγωγούς:

Βιολογικής καλλιέργειας:
Αράπη Άννα τηλ. 6936932781 Πορτοκάλια ναβαλίνες-μέρλιν, Μανταρίνια κλημεντίνες, Λεμόνια κοινά



Συμβατικής καλλιέργειας:
Γεροκώστας Στυλιανός τηλ. 2681024639 Μανταρίνια κλημεντίνες, λεμόνια κοινά
Γεροκώστας Χρήστος Πορτοκάλια ναβαλίνες
Γεροκώστας Απόστολος Μανταρίνια κλημεντίνες
Γεροκώστας Θεόδωρος και Δημήτριος Πορτοκάλια
Κούτας Χρήστος Πορτοκάλια ναβαλίνες
Κούτα Γεωργία Πορτοκάλια-μανταρίνια
Κούτας Λάζαρος Πορτοκάλια
Κούτας Δημήτριος Πορτοκάλια
Χρήστου Κων/νος Πορτοκάλια-μανταρίνια
Ευστρατίου Νικόλαος Κ. Πορτοκάλια
Ευστρατίου Νικόλαος Ι. Μανταρίνια
Τζώρας Δημήτριος Μανταρίνια
Τζώρας Αλέξανδρος Πορτοκάλια
Τζώρας Ευάγγελος Πορτοκάλια-Μανταρίνια
Κοριαλός Κων/νος Πορτοκάλια
Κοριαλός Θεμιστοκλής Μανταρίνια

Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2011

Εξέλιξη εργασιών έργου΄΄ Γέφυρα Βίγλας΄΄






Αρκετά έχουν προχωρήσει οι εργασίες για το έργο ΄΄Γέφυρα Βίγλας΄΄. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί 2 γέφυρες ενώ έχουν μπει οι βάσεις-θεμέλια για την τρίτη. Επίσης έχει στρωθεί με χαλίκι 3α η πρώτη από τις γέφυρες που κατασκευάστηκε, έχει πατηθεί με οδοστρωτήρα και σύντομα θα ενσωματωθεί στον κεντρικό δρόμο.
Ακόμη προχωρεί η στρώση με χοντρό χαλίκι του άξονα που θα συνδέει τις γέφυρες (συνολική απόσταση περί τα 2,2 Κμ) και ξεκίνησε η προεργασία για την ζεύξη της μεγαλύτερης από τις τάφρους (αυτή η οποία καταλήγει απευθείας στο αντλιοστάσιο Βίγλας).Στις φωτογραφίες αποτυπώνεται η εξέλιξη του έργου.